SEA

Zoekmachine adverteren(SEA)

Bij Boost Online helpen we jouw bedrijf online groeien. Wil je direct meer bezoekers, leads of aankopen via betaalde zoekresultaten? Dan is SEA de juiste zet. Wij verzorgen doelgerichte campagnes, met de focus op resultaat én rendement. Geen gedoe, maar meetbare groei. Boost Online is jouw betrouwbare SEA-specialist.

Waarom Boost Online als SEA-bureau?

Met Search Engine Advertising (SEA) ben je direct zichtbaar in Google. Zichtbaarheid alleen is echter natuurlijk niet genoeg: je wil dat elke klik telt. Daarom ontwikkelen we bij Boost Online campagnes die slim inspelen op het zoekgedrag van je doelgroep. We starten met een grondige strategie en blijven continu bijsturen op basis van prestaties. Zo halen we het maximale uit je advertentiebudget.

Als gecertificeerd Google Partner zijn we op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen Google Ads. En nog belangrijker: we vertalen dit naar concrete resultaten voor jouw bedrijf.

Google Ads

Google Ads is basis van elke succesvolle SEA-strategie. De Ads tool is het belangrijkste onderdeel van een Paid Search strategie, gezien het enorme marktaandeel van Google. Met Google Ads (voorheen AdWords) zorgen we dat jouw bedrijf zichtbaar wordt op de juiste zoektermen, op het juiste moment. We richten campagnes zo in dat je advertenties verschijnen wanneer mensen actief zoeken naar jouw dienst of product. Dit werkt op basis van CPC (Cost-Per-Click), waarbij je dus betaalt per gebruiker die klikt op de advertentie.

Wij helpen je met:

  • Slim zoekwoordenonderzoek & campagneopzet.
  • Optimalisatie ROAS (Return On Ad Spend) of CPL (Cost per Lead).
  • Conversietracking en optimalisatie.
  • Efficiënt budgetbeheer: geen verspilling, wel resultaat.

Google Shopping

Heb je een webshop? Dan is Google Shopping dé manier om jouw producten visueel te tonen aan potentiële kopers. Je producten verschijnen inclusief afbeelding, prijs en winkelnaam direct in de zoekresultaten. Dit zorgt voor meer clicks van mensen met serieuze koopintentie en daarmee potentiële sales.

Boost Online zorgt voor:

  • Een optimaal ingericht Merchant Center.
  • Slimme Shopping-campagnes met maximale opbrengst.
  • Sturing op ROAS (Return On Ad Spend) en/of marge.

Google Display Ads

Wil je ook zichtbaar zijn buiten de zoekresultaten van Google? Met Google Display Ads bereik je jouw doelgroep via banners op relevante websites of in apps. Het is dé manier om je merkbekendheid te vergroten of een specifieke doelgroep te bereiken via andere wegen dan de zoekmachine. Bij Boost Online zorgen we voor advertenties die er mooi uitzien, maar ook wérken. Wij zorgen voor pakkende visuals in jouw huisstijl en zetten campagnes op die passen bij jouw online branding en awareness doelen. We meten alles door, zodat we samen kunnen sturen op rendement.

Remarketing

Niet elke bezoeker is klaar om direct klant te worden. Met remarketing blijf je zichtbaar bij mensen die je website al eens bezocht hebben. Dit kan via banners of tekstadvertenties op websites binnen het Google Display Netwerk of zelfs via YouTube. Zo blijf je top-of-mind en vergroot je de kans dat iemand terugkomt en converteert. Bij Boost Online richten we remarketing campagnes slim in, bijvoorbeeld gericht op winkelwagenverlaters of mensen die specifieke pagina’s bekeken hebben. We zorgen ervoor dat je budget effectief wordt besteed en dat advertenties alleen getoond worden aan mensen die echt relevant zijn. Zo haal je meer uit je bestaande verkeer, zonder dubbel te betalen voor nieuwe bezoekers.

Klaar om te groeien met SEA?

Ga je voor het eerst online adverteren? Of wil je juist graag weten of jouw advertenties geoptimaliseerd kunnen worden voor meer impact? Bij Boost Online helpen we je graag verder. We bespreken samen je doelen en je budget om op basis daarvan een advertentiestrategie op te zetten. We plannen graag een kennismakingsgesprek met je in!

SEA-advies nodig? We denken graag met je mee

Elk bedrijf is anders en daarom is er altijd een advertentiestrategie op maat nodig. Wil jij vooral lokaal gevonden worden of ben je juist (inter)nationaal actief? Bij Boost Online geloven we in maatwerk. We luisteren naar je doelen en denken met je mee. We houden van korte lijnen en eerlijk advies. Daarbij houden we je realistische verwachtingen voor en gaan we voor een aanpak die werkt. We kijken daarbij verder dan alleen klikken en vertoningen: we richten campagnes in zodat ze je écht helpen groeien.

Boost Online = Certified Google Partner

Boost Online is een door Google gecertificeerde Google Partner. Dat betekent dat we voldoen aan de kwaliteitsstandaarden die Google stelt aan professionele advertentiepartners. Als Google Partner hebben we actuele kennis van Google Ads. Daarnaast werken we met bewezen strategieën en hebben we een goed trackrecord van klanttevredenheid. Ook worden we regelmatig getoetst en blijven we continu op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen binnen het Google Ads-platform.

Kortom: kies je voor Boost Online, dan kies je niet alleen voor de nodige ervaring met online adverteren, maar ook door Google erkend is als betrouwbaar en bekwaam.

(Inter)nationale SEA-plannen met een lokale aanpak

Bij Boost Online werken we vanuit Bergeijk, midden in de Brabantse Kempen. Die nuchtere en praktische mentaliteit van doen wat je belooft zie je terug in onze aanpak. We helpen bedrijven in heel Nederland en België, en soms zelfs daarbuiten, maar blijven altijd bij onze persoonlijke werkwijze. Wij zorgen voor campagnes die aansluiten op jouw doelgroep én ambities, eventueel ook in combinatie met een duurzame SEO-strategie.

Klaar om te groeien?

    Veelgestelde vragen over SEA & Boost Online

    SEA staat voor Search Engine Advertising, ofwel adverteren in zoekmachines zoals Google. Bij Boost Online zetten we SEA in om jouw bedrijf snel zichtbaar te maken op het juiste moment, bij de juiste mensen. Denk aan campagnes via Google Ads die gericht zijn op clicks, leads of aankopen in je webshop. We zorgen voor een aanpak die werkt, zonder poespas.

    SEA uitbesteden aan een SEA-specialist zoals Boost Online betekent dat je het maximale uit je advertentiebudget haalt, zonder er zelf dagelijks mee bezig te hoeven zijn. We doen gedegen zoekwoordonderzoek en richten campagnes slim in. Bovendien houden we de prestaties natuurlijk in de gaten en optimaliseren hierop. Jij houdt dus het overzicht en de resultaten, wij doen het werk. Zo heb je er geen omkijken naar, maar wel resultaat.

    CPC staat voor Cost Per Click. Dit is wat dat je betaalt zodra iemand op je advertentie klikt. Je advertentiebudget wordt pas gebruikt als er daadwerkelijk een klik plaatsvindt. CPC is het meest gebruikte betaalmodel in Google Ads.

    SEA is een kanaal waarmee je snel op- en af kunt schalen, en dus resultaat ziet. Vaak zie je al binnen een paar dagen dat er meer verkeer naar je website komt. Of je ook direct conversies behaalt, hangt af van je aanbod en concurrentie. We zien vaak binnen één tot twee weken de eerste echte resultaten van een advertentiecampagne.

     

    ROAS staat voor Return On Ad Spend. Het is een indicatie die laat zien hoeveel omzet je binnenhaalt gemiddeld voor elke euro die je aan advertenties uitgeeft. Een ROAS van 400% betekent dus bijvoorbeeld dat je €4 omzet draait voor elke €1 aan ad spend. Bij Boost Online is dit een belangrijke pijler, maar let op dat ROAS niets zegt over de marge.

     

    Ad spend is het bedrag dat je uitgeeft aan je online advertenties binnen een bepaalde periode. Het zijn alle kosten die je betaalt aan platforms zoals Google Ads om je campagnes te draaien. Het zijn feitelijk de kosten die je maakt om een bepaalde omzet te genereren en wordt vaak gekoppeld aan een ROAS om de daadwerkelijke performance in kaart te brengen.

    De kosten voor SEA zijn afhankelijk van wat je ermee wilt bereiken en wat je wensen zijn. We kijken samen naar je doel en de markt en maken dan een passend voorstel. Dit voorstel bestaat uit een advertentiebudget en een tijdsinvestering vanuit Boost Online. We overleggen vooraf wat verstandig is en zorgen daarna voor het beste resultaat uit dat budget.

    Zeker weten. Bij Boost Online helpen we veel ondernemers die zich juist lokaal willen onderscheiden met lokale targeting in ads. Denk aan een fysiotherapeut in Eindhoven of een muziekwinkel in Utrecht. We richten campagnes zo in dat je (alleen) zichtbaar bent in jouw regio. Zo betaal je niet voor eventuele bezoekers van buiten deze regio, maar heb je juist extra slagkracht in je regio. Dat is immers waar je klanten zitten!

     

    Het verschil tussen SEO en SEA zit vooral in de manier waarop je zichtbaar wordt in zoekmachines zoals Google en hoe snel dat gaat.

    • SEO (Search Engine Optimization) draait om het verbeteren van de organische vindbaarheid van je website. Je betaalt hierbij niet voor klikken, maar werkt aan een duurzame, stabiele positie in de ‘gratis’ zoekresultaten. Denk aan het optimaliseren van je content, site structuur en linkprofiel. Bij Boost Online helpen we je met een strategie die op de lange termijn steeds meer relevante bezoekers oplevert, zonder dat je per klik hoeft te betalen.
    • SEA (Search Engine Advertising) is het inzetten van betaalde advertenties in zoekmachines, bijvoorbeeld via Google Ads. Hiermee koop je direct zichtbaarheid bovenaan de zoekresultaten. Je betaalt meestal per klik (CPC). SEA is ideaal als je snel resultaat wilt en gericht je doelgroep wilt bereiken. Boost Online zorgt voor doordachte SEA-campagnes die leveren en aansluiten bij je doelen.

    Bij Boost Online combineren we SEO en SEA regelmatig in één slimme strategie. Zo kun je op korte termijn direct bezoekers trekken via advertenties, terwijl je op de achtergrond werkt aan je organische groei. Zo krijg je een stabiele stroom aan verkeer én een maximaal online rendement.

    Wil je weten wat voor jou de juiste balans is tussen SEO en SEA of wil je weten welk kanaal het meest geschikt is voor jou? We denken graag met je mee.